Terug in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Terug in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Terug in Saigon

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

26 Juni 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Koud terug uit Korea, heb ik alweer een afscheidsfeest van een vriendin achter de rug en daarnaast was ik vanochtend alweer om 6 uur wakker en heb gewerkt aan: inpakken, passen, meten, uitpakken en weer herinpakken. ;)

Tegen lunchtijd kwam Bopha me helpen sjouwen van ‘n zware koffer, tassen, huishoudelijke apparaten en andere spullen die ik achterlaat voor mijn opvolger en zolang bij een bestuurslid van school zet.
Na een rondje Saigon te hebben gereden om alle spullen op de juiste plek af te leveren, werden we bij Bopha thuis opgehaald door Mieke en reden we naar een luxe Vietnamees restaurant, waar Bopha, Mieke, Delphine en ik een kookcursus Vietnamees zouden volgen. Cadeautje van Bopha aan ons, vertrekkende vriendinnen. :)

Snap niet dat ik nooit eerder deze cursus gedaan heb, want het was heel leuk en leerzaam! Nieuwe technieken geleerd en drie heerlijke gerechten gekookt (verse rijstloempia’s, waterspinaziesalade en lotusrijst). Dus, wie er Vietnamees wil eten: kom maar langs straks… ;)

Na afloop hadden we wel een drankje verdiend en moesten we ons tegelijk geestelijk voorbereiden op ons bezoek aan de plek die Metro heet (de supermarkt ja). Deze groothandel in levensmiddelen is niet bepaald mijn favoriete plek in de stad, omdat het er altijd druk is, je een speciale pas nodig hebt om naar binnen te mogen (of een kopie van je paspoort plus ingevuld formulier), je handtas in plastic gerold moet worden, de muziek net iets te hard staat, het personeel de gave van ‘in de weg lopen’ beheerst en de rijen voor de kassa immens lang zijn.
Een kort en/of snel bezoekje is er nooit bij en eigenlijk ga ik alleen als ik iets nodig heb voor school, maar aangezien Delphine en ik morgen ons afscheidsfeestje houden (een barbecue), moesten we wel drankjes e.d. inslaan… We zijn een uur en kwartier binnen geweest en hebben daarna nog fruit in stukjes staan snijden voor de sangria.
Ben blij dat ik zo mijn bed in kan duiken. Morgen weer een (lange en drukke) dag! :)

  • 25 Juni 2011 - 17:40

    Nina:

    Ik denk dat je een grote fout hebt gemaakt door te zeggen: "Wie er Vietnamees wil eten: kom maar langs straks..." Hahaha! Ik kom ook graag langs! Maar dan alles zonder garnalen...
    Heel veel plezier en sterkte nog in de laatste dagen Vietnam, wat je thuis is geworden de afgelopen jaren. Afscheid nemen zal niet makkelijk zijn!?! xx Nina

  • 25 Juni 2011 - 18:17

    Janke:

    morgen een gezellige dag en dan de reis naar huis een Goede reis en een behouden aankomst Groeten

  • 25 Juni 2011 - 20:14

    Hanke:

    Wat ziet dat koken er leuk uit!! Veel plezier morgen!

  • 25 Juni 2011 - 20:47

    Irene M.:

    Haha! De gave van 'het in de weglopen' beheersen! Wat zeg je dat toch weer leuk! Fijn hoor, zulk personeel :s
    Veel plezier nog de laatste dagen daar!

  • 26 Juni 2011 - 07:22

    Inge:

    Gaaf zo'n cursus!! Ik kom ook graag bij je eten ;)!
    Suc6 met alle laatste dingen te regelen, afscheid nemen isn't easy...
    BIG HUG!! xx

  • 26 Juni 2011 - 07:31

    Aletta De Bruin:

    Lieve Aletta,

    Ik wens je nog een fijne laatste tijd daar toe en heel veel sterkte met het afscheid nemen van een een stukje van je leven.
    Op naar een nieuw hoofdstuk!

    Liefs je nicht Aletta

  • 26 Juni 2011 - 16:34

    Anika:

    Dat ziet er lekker uit :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 165162

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: