Het is over... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Het is over... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Het is over...

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

19 Augustus 2008 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn luie leventje in Vietnam is definitief voorbij.
Ik ben inmiddels al druk aan het werk, weliswaar nog niet aan het lesgeven (dat start komende maandag pas – hoewel ik bij lange na geen 6 weken vakantie gehad heb natuurlijk), maar wel met allerlei voorbereidende taken.
Zo moest ik mezelf inlezen in de materialen voor 5 groepen (want ik ga 5 groepen lesgeven!), alle materialen bij elkaar schrapen (wat nog een hele opgave is, aangezien het verspreid over minstens 4 locaties ligt – typisch Vietnamees overigens), vergaderen met het bestuur, de verschillende leslocaties bekijken, de schoolgids moest in elkaar gezet worden, het schoolplan doorgenomen worden, alle administratieve mappen bekeken worden (want die moet ik gaan bijhouden) en nog een miljoen andere kleine dingen.
Niet dat ik zielig ben hoor, dus heb vooral geen medelijden met me, want ik doe alles met heel veel plezier, maar het is wel veel werk, zo in 1 keer.

Nu ben ik de eerste officiële leerkracht van deze NTC locatie en wordt er veel van me verwacht, heb ik het idee. Ik hoop dat ik die verwachtingen kan waarmaken! Sja, ik kan alleen mijn best maar doen natuurlijk.

Ik vind het leuk dat ik nu een beter beeld bij mijn toekomstige baan heb gekregen en ik popel (ik ben denk ik de eerste in 15 jaar die dit woord gebruikt) om te starten met werken (lesgeven)! Ook alle taken die erbij komen vind ik erg leuk!

Ik heb eerder geprobeerd foto’s van mijn huis te plaatsen, maar de eerste dag dat ik de laptop van school tot mijn beschikking had, sloeg de bliksem in (het was echt bizar heet die dag & ’s middags barstte er een gigantische regen- en onweersbui los), waardoor ik weer tot mijn eigen laptop veroordeeld ben, waarop het internet het nog steeds niet doet…
Ik voel me overigens wel lichtelijk schuldig voor het stuk maken van de laptop!

De straten van de stad veranderen overigens in het verlengde van de Saigonrivier, wanneer het zo hard regent. De chauffeur van de taxi waar ik met mijn huisgenoten Kim en Elaine tijdens 1 van die regenbuien in zat, scheen er een genoegen in te scheppen met een noodvaart door 1 van die zeeën heen te scheuren en zo een tsunami-effect te creëren voor de langsrijdende fietsers en voetgangers. En lol dat die kerel had… Tsja, je moet iets te lachen hebben in het regenseizoen natuurlijk!

Op veler verzoek volgen dan nu eindelijk de foto’s van het interieur van mijn huis.
Momenteel bivakkeer ik nog in het ‘kleine’ kamertje boven, maar als ik binnenkort mijn salaris gekregen heb, dan wil ik een bed, een bank en wat kleine spulletjes kopen en ga ik toch de kakkerlakken trotseren (als je een 2 meter lange slang om je nek hangt mag je niet bang zijn voor een stel kakkerlakken, heb ik in een stoere bui besloten) en de 2 grote kamers beneden in beslag nemen.
Tegen de tijd dat ik daar zit, plaats ik wel weer wat nieuwe foto’s.

Gistermiddag ben ik nog even naar de markt met Elaine geweest, waar ik mijn afdingtalent met succes op Elaines spullen heb toegepast (waar zij me uiterst dankbaar voor was, vooral omdat ze het zelf niet durft).

Gisteravond ben ik met een groep van een stuk of 15 Britten naar een karaokebar geweest en ja; alle vooroordelen over Britten zijn in dit geval absoluut waar!

En we zingen nóg een keer:
“I’m an Englishman in Saigon (New York) Tralalala lala lala”…

Momenteel zit ik weer in het verschrikkelijke internetcafe, de temperatuur heeft onmenselijke waarden, 7 Vietnamese kindjes staan te kijken wat ik doe en de dame die erbij hoort, is hier live aan het karaoken :)

  • 20 Augustus 2008 - 11:39

    Hanke:

    Succes met de school en de kakkerlakken! ;-)

  • 20 Augustus 2008 - 13:20

    Marije:

    klinkt allemaal heel goed en je nieuwe ruimte maakt die kakkerlakken toch wel goed? En je weet dat er hele effectieve middeltjes bestaan tegen kakkerlakken (mocht je ze toch niet zo aardig vinden ;) )

    Liefs Marije

  • 20 Augustus 2008 - 13:53

    Bets:

    kakkerlakken zijn ook dieren:) je MOET kiezen...kakkerlakken of een kleine kamer:)hihi xxx

  • 20 Augustus 2008 - 21:18

    Tante Marian:

    Dat ziet er prachtig uit in jullie huis. Als die kakkerlakken er ook zo mooi uitzien ga je ze nog leuk vinden. Geniet maar van je huis en je toekomstige huisdieren. Als je nog terug komt naar hier ga je ze nog missen. Groetjes van ons hier en heel veel sterkte met je vele leuke werk.

  • 21 Augustus 2008 - 16:23

    Linda:

    Hoi Aletta,

    Nou ze weten je wel bezig te houden zeg, je hebt echt veel werk maar het zal vast een super leuke uitdaging zijn. Nou ik zou die kakkerlakken ook gewoon negeren hoor een grote kamer is natuurlijk altijd fijn.Succes met al je werk.

    lieve groetjes, Linda

  • 28 September 2008 - 14:55

    Anneroos:

    leuk, leuk, leuk! Op die kakkerlakken na dan. Ik hou je site in de gaten ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 165167

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: