Laatste cultuurdag - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Laatste cultuurdag - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Laatste cultuurdag

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

21 Mei 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Met nog maar vier lesweken te gaan (en vijfenhalve week voor ik terugkeer naar Nederland!), begin ik langzamerhand aan alle “laatste dingen”. En dat is soms best een vreemd gevoel, zo was vandaag namelijk mijn aller-, allerlaatste cultuurdag op de Nederlandse School Saigon!

Het thema voor deze dag was “water” en daar valt zoveel over te leren: water in het huis, water om het huis, bruggen, dijken, kanalen, Neeltje Jans, de Waddenzee, drinkwater, riolering, boten, zee en strand, topografie… het is lastig om daar een keuze uit te maken!
Voor de middenbouw had ik gekozen voor het onderwerp “bruggen”; de kinderen leerden onder andere over soorten bruggen en de taak van een brugwachter.
Toen ik een foto van de Erasmusbrug liet zien was iedereen het er over eens dat deze brug district 2 met district 7 verbindt, hier in Saigon. De schok was dan ook groot toen ik ze uit de droom hielp… :)

Als afsluiting van deze geslaagde dag hadden we een spelletje waarbij bekertjes water over het hoofd doorgegeven moesten worden en hadden we een waterballonnengevecht :D (dat mocht ook wel, want het was vandaag minstens 40 graden buiten, zelfs nu 's avonds is het nog 33 graden!)…

Ik kan met een voldaan gevoel terugkijken op alle twaalf de cultuurdagen die ik hier organiseerde. Binnenkort wordt het tijd het stokje over te dragen aan mijn opvolger!

  • 21 Mei 2011 - 17:07

    Janke:

    Dan sta je voor een andere uitdaging
    Gefeliciteerd met je voorgenomen Huwelijk Sterkte de laatste loodjes en met het afscheid nemen

  • 21 Mei 2011 - 17:29

    Benjamin:

    Hahaha! De Erasmusbrug in HCMC! Heb je de afsluitdijk ook al ergens gespot?

    Maare... Zie ik daar een correctie, gemaakt door de kinderen, van een fout van de juf? Zoet zeewater moet nog worden uitgevonden ;).

    Nog maar 5,5 week??? :o Is idd zo voorbij, succes d'r mee!

  • 21 Mei 2011 - 18:31

    Inge:

    Wat ben je toch crea! Jaja JIJ!!
    Leuk allemaal, suc6 met alle laatste dingen... raar maar waar...

    xx hug!

  • 22 Mei 2011 - 01:11

    Aletta:

    @ Benjamin: goed gespot! Ik schreef per ongeluk "zee zeewater" op, haha foutje! De kinderen zagen het direct! Toen heb ik geprobeerd de schade te beperken door het eerste woord "zee" in "zout" te veranderen, maar je blijft de "e" dus zien, waardoor het net lijkt alsof er "zoet" staat!

  • 22 Mei 2011 - 06:47

    Benjamin:

    Foutje is snel gemaakt.... ;) kan je meteen kijken of de kinders wel goed opletten!

  • 22 Mei 2011 - 08:46

    Anika:

    Succes met de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 165318

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: