Cultuurdag bij Unilever! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Cultuurdag bij Unilever! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Cultuurdag bij Unilever!

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

09 Maart 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Afgelopen zaterdag organiseerde de Nederlandse School de derde van de vier cultuurdagen van dit schooljaar. Dit keer stond weer een bedrijfsuitje gepland, na het succesvolle bezoek aan de Perfetti – Van Melle snoepfabriek afgelopen schooljaar. Dit keer had Unilever aangeboden ons te willen ontvangen. Unilever is ook in Vietnam een groot bedrijf, dat zich hier vooral richt op persoonlijke verzorging en schoonmaakmiddelen. Ze hebben bekende producten als Cif, Dove en Vaseline, maar ook in Nederland onbekende producten als Lifebuoy en Sunlight en P.S.
Ik heb me tijdens de dag zelf laten vertellen dat het kantoor hier in Ho Chi Minh City een exacte kopie is van het hoofdkantoor in Rotterdam. Toch een leuk feitje.

De kinderen leerden een hoop nieuwe woorden (denk aan “de handwas” en “wringen” :) ), deden leuke proefjes die Unilever verzorgde (als tandpasta maken, een haartest en kleding vies maken en vervolgens wassen met Omo wasmiddel) en kregen een rondleiding door het gebouw.
We kregen een voorproefje van wat Maxima en Willem-Alexander op 31 maart gaan zien, als zij Unilever bezoeken, waardoor de kinderen zichzelf heel bijzonder voelden ("misschien gaat Maxima wel op de stoel zitten, waar ik gezeten heb! Kan dat, juf?" )

Al met al een leuk en leerzaam middagvullend programma, waar iedereen enthousiast over was (gelukkig, want ik heb er een hoop voorbereidingswerk aan gehad).

Zaterdagavond viel ik al om half 11 in slaap, om mezelf er op zondagochtend rond half 10 uit te sleuren… Pfoe, wat was ik moe! Zondag lekker rustig aan gedaan, zodat ik er maandag weer flink tegenaan kon…

  • 09 Maart 2011 - 07:26

    Inge:

    Ziet er super leuk uit!! Weer een ervaring rijker ±P

    Dikke knuff!! Xx

  • 09 Maart 2011 - 09:06

    Nina:

    Wat leuk zeg, zo'n bezoek aan Unilever!

  • 09 Maart 2011 - 16:22

    Benjamin:

    En voor wie was het nu het meest interessant? Voor de kinders of de juf :)? Wel origineel!

    P.S: ken ik niet, en om half 11 in slaap vallen is niet vroeg hoor ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 165321

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: