Weekend in Singapore - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Weekend in Singapore - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Weekend in Singapore

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

03 Maart 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vorige week propte ik twintig kilo aan Friskoospullen in mijn koffer, haaste ik me na werk op vrijdag naar de luchthaven en vloog naar Singapore.
Na veel speurwerk op internet was ik daar namelijk een markt tegengekomen, die ik wel wilde uitproberen. Enfin, een weekendje Singapore is nooit verkeerd natuurlijk.
De markt bleek meer een vlooienmarkt te zijn, daar 98% van de stalhouders met kledingrekken oude meuk (en soms mooie tweedehands kledingstukken) aan kwam zetten. Al snel kwam ik erachter dat de gemiddelde leeftijd van de marktbezoekers rond de zestien lag en die hadden weinig oog voor mijn spullen. Heel anders dan de succesvolle bazaars voor expats, hier in Vietnam!
Uiteindelijk heb ik nog wel een aantal tassen en placemats verkocht, maar dat was meer aan de moeders van de tieners ;) Zij zijn duidelijk dus meer mijn doelgroep.
Ondanks de tegenvallende verkoopresultaten, heb ik het prima naar mijn zin gehad. Leuke mensen leren kennen, gisteren kreeg ik nog een uitgebreide email van een van de andere stalhouders, super leuk!

De rest van het weekend was ook heerlijk: frisse lucht ingeademd, naar de kerk geweest (echt fantastische dienst), gewinkeld, nieuwe laptop gekocht, koffie bij Starbucks gedronken en genoten van de fashionable Singaporese medemens (die er uberhip uit zien, in tegenstelling tot Vietnamezen met hun sokken in teenslippers, vestjes met smilies, handschoenen tot de ellebogen, pyjama’s en glitters, glitters, glitters....)

Ik bedacht me een paar weken geleden dat ik nog maar 17 weekenden in Vietnam heb, voor ik terug naar Nederland verhuis. :( Alex herinnerde me er haarfijn aan dat ik van die 17 weken twee weken in Nederland ben en zelf bedacht ik dat ik er ook nog drie moet werken... Aaaaah! Zo weinig tijd en nog zoveel te doen en te beleven hier!

  • 03 Maart 2011 - 07:50

    Inge:

    En nog leuke kleding op die markt gekocht ;)? Je weet maar nooit!
    Enne die graffiti muur is erg cool :D!!

    xx

  • 03 Maart 2011 - 10:40

    Aletta:

    Jaja, mooi GAP shirt en een designer rok gescoord, de een voor $5 en de andere een ruil tegen een van mijn tassen ;)

  • 03 Maart 2011 - 13:43

    Hanke:

    Ik zit nu op de luchthaven van Singapore, na 3 dagen rond kijken. Jaap heeft hier af en toe een workshop en ik mocht mee :-) Het is echt een leuke stad om een paar dagen te zijn, alleen de temperatuur is iets te hoog voor zo'n par dagen. Je went er niet aan zullen we maar zeggen. Waar heb jij met je friskospullen gestaan??
    Groeten, Hanke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 165323

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: