Just another night in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Just another night in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Just another night in Saigon

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

02 April 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een aantal jaar in Saigon te hebben vertoefd, ken ik veel straten, restaurants en andere plekken (er was zelfs een tijd - gedurende mijn eerste jaar hier - dat ik zelfs de helft van de bezoekers kende in bepaalde plekken, die tijd is nu echter voorbij. Ik hoorde dat mijn nieuwe collega op school nu hetzelfde heeft, het zal wel een "ik-ben-nieuw-syndroom" zijn ;) )

Maar heel soms komt er een onontdekt pareltje voorbij, waar je helemaal blij van wordt.
Gisteravond was een van die avonden.
Middenin district 1 (het centrum van Saigon), zit een piepklein straatje, waar ik nog nooit van gehoord had.
Daar zit een bbq-restaurant op een dakterras. Lydia was hier ooit eens met een verjaardagsfeestje geweest en had er goede ervaringen.

Helaas was ik niet de enige die de straat niet kende, ook Delphine had geen idee waar het was en had driftig op Google Maps gezocht, waar het niet te vinden was.
Aangezien Delphine en ik in dezelfde straat wonen, delen we vaak een taxi... Op hoop van zegen stapten we in de taxi (nu moet even gezegd worden dat taxichauffeurs redelijk misbruik maken van de onwetendheid van buitenlanders), maar dit keer had zelfs hij geen flauw idee waar we moesten zijn en bij navraag bij collega's werd hij blijkbaar nog niet veel wijzer.

Uiteindelijk heeft de taxichauffeur van Lydia door haar telefoon onze chauffeur uitgelegd waar hij moest zijn. Lang leve de mobiele telefonie. :D

En het moet gezegd worden: het was allemaal absoluut de moeite waard. Het eten was overheerlijk (Alex: het vlees was net zo lekker als bij de Koreaan), goedkoop en het uitzicht fantastisch.
Een ijsje na afloop bij ons favoriete Japanse "dessert" restaurant maakte deze heerlijke avond af.

Nog vier dagen, dan zet ik weer voet in Nederland, voor een korte vakantie. Kijk er enorm naar uit! Tot snel! :D

  • 02 April 2011 - 07:46

    Janke:

    Een goed vlucht toegewenst
    Groeten

  • 02 April 2011 - 08:02

    Inge:

    Wauw he wat een gebouwen! En ik krijg spontaan trek van je verhalen ;)
    Hopelijk tot snel!

    Dikke knuf! x

  • 02 April 2011 - 11:27

    Benjamin:

    Hmmm... hebben ze daar nog geen navigatiesysteem dan? Of weten zelfs die de weg niet?
    Over 4 dagen alweer in NL :O. Gaat snel zeg! Goeie reis alvast en veel plezier! Morgen miss skype? Ciao!

  • 02 April 2011 - 18:26

    Mineke:

    Hej!
    Heb de receptie van Willem&Max vandaag op tv gezien! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 165319

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: