Weekend in Vung Tau - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Weekend in Vung Tau - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Weekend in Vung Tau

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

28 Maart 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Onder buitenlanders (expats) is Vung Tau (nog) niet echt een populaire bestemming.
Het staat bekend om de foute barren, vieze stranden, onvriendelijke mensen en kwalitatief minder luxe hotels. Een jaar of twee geleden is er een vijfsterren hotel geopend, dat eruit ziet alsof het Dracula's kasteel is. Ik heb er nooit geslapen, dus ik weet niet hoe de kamers er uitzien, maar de hotellobby vind ik weinig aantrekkelijk. Beetje grauwe boel daar.
De meeste expats brengen hun weekend liever in het veel mooiere Mui Ne, Phan Tiet of Nha Trang door, waar het goed toeven is.

Erg genoeg ben ik in de bijna drie jaar dat ik nu in HCMC woon, nog nooit in Vung Tau geweest, terwijl het maar anderhalf uur met de boot is en tweeenhalf uur met de auto.
Afgelopen weekend heb ik er verandering in gebracht, samen met vriendinnen Lydia (NL), Delphine (FR) en Liesbeth (BE) heb ik heerlijk uitgewaaid aan de kust. We hadden een kamer in een nieuw drie sterren hotel geboekt: prima service, geen overlast van brommers, mooie kamer, lekker ontbijt en mooi zwembad.
Ik heb echt genoten van de lange strandwandeling, heerlijke massages, het verse fruit en het beklimmen van een berg, om een enorm groot beeld van Jezus van dichtbij te zien.

En de vooroordelen kloppen gedeeltelijk: Vung Tau heeft inderdaad niet de luxe te bieden die de andere strandplaatsen in Vietnam hebben, maar al met al heb ik een geweldig relaxed weekend gehad en heeft het een bepaalde charme die ik nog nergens anders in Vietnam ontdekt heb...

  • 28 Maart 2011 - 06:20

    Nina:

    Wauw, ziet er echt gezellig uit daar met z'n vieren op het strand. Was ongetwijfeld een heerlijk weekend!

  • 28 Maart 2011 - 08:12

    Inge:

    Wauw lekker hoor zo'n wkndje weg! Heb j gewoon af en toe nodig. Suc6 deze week!
    Big hug!xx

  • 28 Maart 2011 - 13:54

    Geert-Jan:

    Hoi Aletta,
    Hoewel ik maar zeer sporadisch reageer blijf ik toch met verbazing elke keer je reisverslagen lezen. Wat een mooie dingen maak je daar mee. Blijf genieten!
    Groetjes vanuit een steeds warmer Nederland!

  • 28 Maart 2011 - 19:14

    Lieve Aletta:

    Wat ben je toch mooi en wat doe je veel leuke dingen. Het is erg leuk zo mee te mogen genieten.' Dank je wel!
    Hartelijke groet van Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 165325

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: