Koninklijk bezoek in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Koninklijk bezoek in Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Koninklijk bezoek in Vietnam

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

30 Maart 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Waarschijnlijk is iedereen zo'n beetje op de hoogte van het heuglijke feit dat Willem-Alexander en Maxima momenteel in Vietnam zijn. ;)

Vandaag mochten alle (in Vietnam geregistreerde) Nederlanders op receptie komen in de grootste toeristische trekpleister van Saigon: het Reunification palace.

Natuurlijk trok ik m'n nieuwe "tenue de ville" outfit uit de kast en voordat ik naar het paleis toog, haastte ik me eerst nog langs de kapper (om m'n haar voor twee euro perfect te laten stijlen - Hoera voor Vietnam).
Het paleis was perfect versierd met lampionnen in rood-wit-blauw-oranje, cyclo's in oranje, enorme banners die al vanaf de straat te zien waren, een rode loper en twintig Vietnamese meiden in oranje ao dai (Vietnamese traditionele jurk) die de gasten welkom heetten.
Jammergenoeg heb ik gewacht met het nemen van een foto tot de afloop en toen stonden er twee grote bussen geparkeerd, dat het mooie zicht ontnam (zie foto). De werkelijkheid was dus mooier ;)

En dan... de receptie...
Eerst was er een gedeelte (dat voor mij redelijk saai was), met een toespraak en ondertekenen van contracten tussen Nederlandse en Vietnamese bedrijven, tsja, het blijft een handelsmissie he?
Daarna kwam echter het leukste gedeelte van de avond: iedereen mocht vrij rondlopen en (als je erbij kon komen - want het was erg druk) Maxima en Willem-Alexander een hand schudden en een praatje met hen maken. Helaas duurde de avond te kort en waren er te veel mensen; niet iedereen kwam "aan de beurt". Lydia heeft een leuk gesprek gevoerd met Maxima over dansen en zingen, volgens Maxima wordt er binnenkort op haar 40e verjaardag zeker gedanst! :D
Ikzelf heb de kans niet gehad om hen te spreken, maar zo rouwig ben ik daar ook niet om. Het zijn immers maar mensen ;)
Wel leuk om de mensen die je kent uit de tijdschriften nu eens in "real life" te zien.
Leuke mensen, leuk feest, leuke avond!
En weer een ervaring rijker...

  • 30 Maart 2011 - 16:51

    Marja Boode:

    Aletta wat een leuk verslag.

  • 30 Maart 2011 - 17:14

    Janke:

    Maar je heb ze van dicht bij gezien ook wel leuk of niet??

  • 30 Maart 2011 - 17:52

    Inge:

    Unieke ervaring dus, gaaf hoor! Xx

  • 30 Maart 2011 - 18:18

    Mineke:

    Cooool! Dat loopt daar ff rond op een receptie met koninklijke bezoek. Hihi!

  • 30 Maart 2011 - 21:02

    Nina:

    Wat zal je moeder dit geweldig vinden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 165319

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: