Werk, feesten en meer! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu Werk, feesten en meer! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Aletta Hekman - WaarBenJij.nu

Werk, feesten en meer!

Door: Aletta

Blijf op de hoogte en volg Aletta

18 Juni 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Drie jaar lang heb ik ziel en zaligheid in de Nederlandse school hier in Ho Chi Minh City gestopt en gisteren was dan echt definitief de laatste werkdag.
Natuurlijk werkte ik al dagen (wat zeg ik? Weken! ) naar de afronding toe, maar zo’n laatste week lijkt altijd heel snel te gaan en voor je het weet is het tijd om gedag te zeggen tegen de leerlingen.
Wat extra bijzonder voor de school is, is dat niet alleen ik (ik werk vijf dagen), maar ook mijn collega’s (werken beiden twee dagen) vertrekken. Volgend jaar start de school met een compleet nieuw leerkrachtenteam! Reden voor een ‘feestje’ (hoewel ik me meerdere malen heb laten vertellen dat ze helemaal niet blij zijn dat ik vertrek, haha)!

Gistermiddag/ -avond, na de laatste les, hadden ouders het theater van de Britse school gereserveerd en hebben een spetterend afscheidsfeest georganiseerd. Het werd een zogenaamde bonte avond, waarbij alle leerlingen iets mochten voorbereiden en optreden voor ons. Sommige leerlingen hebben een maand lang op hun dansje of toneelstukje gestudeerd, dus we waren positief verrast door de kwaliteit van de optredens! We hebben erg genoten van kleuters als Mega Mindy, bovenbouwers rappend op Eminem en dansend op Kylie Minogue en andere toneelstukjes.
Zelf konden we natuurlijk niet achterblijven en trokken we onze oranje pruiken uit de kast en zongen we de leerlingen ons zelfgeschreven afscheidslied toe!
Na de toespraak van een bestuurslid, de cadeautjesmand (ik heb onder andere een geweldig tafellaken gekregen, waarop alle huidige leerlingen en ouders en ook een hoop oud-leerlingen en hun ouders hun wensen geschreven hebben), lopend buffet en omhelzingen en zoenen van veel leerlingen, was het tijd de klas klaar te maken voor de zomervakantie. Het was even hard werken, maar om 10 uur ‘s avonds kon ik de deur, met een voldaan gevoel, zowel letterlijk als figuurlijk achter me sluiten.
Helaas heb ik nog geen foto's van dit feest, deze hoop ik later te krijgen.

Vanochtend (om half 8, pfff) heb ik drie grote kratten met spullen bij Mieke, een Belgische vriendin, gebracht. Zij verhuist ook over een paar weken terug en heeft een container en bood aan dat mijn spullen met haar mee mochten. Heerlijk hoor!
Om half 9 begon de bruiloft van Maleisische vrienden uit de kerk, Kenneth en Claire. Zij trouwden op een van mijn favoriete (en mooiste) plekken in Ho Chi Minh City, in district 2. Heel bijzondere en mooie gebeurtenis. Zie bijgevoegde foto's.

Net thuis geluncht, zo nog even de stad in, onder andere een reisgids kopen voor Zuid-Korea, want vanavond vlieg ik naar Seoul, waar ik zes dagen blijf. Een van mijn grootste dromen gaat dus eindelijk uitkomen. Kijk er erg naar uit! :D

  • 18 Juni 2011 - 06:53

    Janke:

    Geniet met volle teugen de komende zes dagen Groeten

  • 18 Juni 2011 - 09:09

    Nina:

    Kyona? Van de stempel!!
    Prachtige locatie inderdaad...
    Heel veel plezier in Seoul en tot snel in Nederland!! x Nina

  • 18 Juni 2011 - 09:27

    Benjamin:

    Leuk leuk leuk! Gaat echt hard nu! Kan jij ook niet ff snel nog je locatie veranderen ;) Krijgen we vast wel groepskorting voor een vliegticket!

  • 18 Juni 2011 - 09:57

    Aletta Hekman:

    @ Benjamin: dat de bruiloft om 8.30 startte, was niet voor niets natuurlijk! We dreven weg in het zweet, veel te warm. Denk dat onze arme moeder dat niet zou trekken ;)

  • 18 Juni 2011 - 12:45

    Mineke:

    Mooie foto's weer! Heel veel plezier in Seoul!!

  • 20 Juni 2011 - 05:46

    Inge:

    Leuk het afscheidsfeest zeg!! En maar goed v/d container, al die cadeaus die je steeds meer krijgt bij een afscheid :)
    Wauw gaaf hoor dat je naar Korea gaat, enjoy!! En zeker een toplocatie, van ieders vrouw een droom :) Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aletta

De afgelopen jaren heb ik een blog bijgehouden van mijn belevenissen in Ho Chi Minh City (Vietnam) en omstreken. Momenteel woon ik weer in Nederland, maar wie weet welke avonturen er nog wachten... Want dat er nog genoeg te ontdekken valt, dat staat vast!

Actief sinds 13 April 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 165317

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2008 - 01 Juli 2011

Werken in Vietnam

Landen bezocht: